onsdag 9. juni 2010

Familien von Trapp!!

Snekkerne maser og maser om den trappa...
Men nå blir det jaggu meg trapp også!!
Prøvde å sette den bort, men 33000 inkl. moms, ble litt mye for oss,
så da ble det at vi tok den selv da.... ja, ja...


Først måtte vi få fatt i vår altmuligmann Hans Hansen.
Han måtte grave, hente  pukk og javne den ut for oss..


Etter at mor i huset hadde gått litt rundt med hoppetussa,
var det bare å begynne med forskaling.
Den tok Terje seg av med litt hjelp fra mor og barn...


Så var det klart for muring!

Vi er så heldig å kjenne denne karen som bor på Gressvik, Jan Erik,
en tidligere murer som er god å ha for slike nybyggere som oss.
Han var med oss første kvelden.
Tror kanskje han var på vei til å snu, når han så omfanget...?
Vi hadde sagt at den var litt større en trappa vår på Selbak, men at den var 3 ganger større, viste han ikke...
Men alltid like blid og trivelig!
Takk for at du ville stille opp, Jan Erik :-)


Mor i huset måtte sørge for å holde 2 blandemaskiner gående..


Mens kællejobben bestod i : Ta fart...


og tøm det ut..



Endelig er vi ferdig, slitne men lykkelige :-)
Det ble 2 sene kvelder, en palle med sement + sand+singel +vann = trapp!

Selvutløser er kjekk å ha..
Takker også for barnepikejobb til langt over midnatt! Vi hadde ikke klart det uten !

6 kommentarer:

  1. Må si det er tæl og stå-på-vilje i dere to!!! Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet;)

    Klem Camilla;)

    SvarSlett
  2. Dere er bare kjempeflinke, og nå skjønner jeg jo hvorfor jeg ikke har sett deg på jobb i det siste, Gina ;-)

    Stå på videre.
    Klem

    SvarSlett
  3. Takker for skryten!

    SvarSlett
  4. Utrolig bra jobba Gina, ser ut som en perfekt trapp for morgenkaffen! Stå på videre:)
    Klem Monica

    SvarSlett
  5. Jeg gir meg over! Det vil bli himmelen å bo i et hus hvor dere har gjort en enorm egeninnsats, og samtidig ser det ut til at dere har hatt det gøy! Utrolig bra!

    SvarSlett
  6. Tror vi får ta på oss flere oppgaver jeg...
    Morsomt med alle disse flotte kommentarene..
    Får jo bare lyst å gi jernet å jobbe mere av dette! Takk skal dere ha, vi blir jo så gla!

    Og ja det blir mange kaffekopper på den trappa, Monica :-)

    SvarSlett